دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 09:42

رنکینگ جهانی دوومیدانی| پاریس، دور و دورتر/ فصیحی نزدیکترین دوومیدانی کار به المپیک

رنکینگ جهانی دوومیدانی| پاریس، دور و دورتر  فصیحی نزدیکترین دوومیدانی کار به المپیک
در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی، دوومیدانی کاران ایران در جدول با نزول مواجه شدند تا شانس آنها برای کسب سهمیه المپیک کمتر شود.
کد خبر : 913411

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوومیدانی تا به امروز هنوز موفق نشده سهمیه المپیک بگیرد و دوومیدانی کاران ایران در تکاپوی کسب سهمیه هستند. برای رشته‌ای که مدال المپیکی دارد و یکی از مسافران ثابت فستیوال ۵ حلقه‌ای بوده، عدم دریافت سهمیه یک ناکامی بزرگ محسوب می‌شود. با این وجود چند دوومیدانی کار ایران با توجه به جایگاه خود در رنکینگ به دنبال آخرین فرصت‌ها برای کسب سهمیه المپیک هستند.
 
فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل‌نژاد، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، مهدی صابری و حسین رسولی دوومیدانی‌کارانی هستند که شانس خود را برای المپیک محک می‌زنند.

آخرین رنکینگ جهانی دوومیدانی توسط فدراسیون جهانی منتشر شد که در آن بهترین رنکینگ از آن فرزانه فصیحی دونده دوی سرعت ایران است و او نسبت به سایر دوومیدانی کاران ایران با توجه به شرایط و رتبه اش پرامیدترین ورزشکار ایران برای دریافت سهمیه المپیک محسوب می‌شود.

فصیحی در المپیک توکیو نیز در آخرین لحظات و با کمک فدراسیون جهانی توانست در این رویداد بزرگ حاضر شده و المپیک را تجربه کند و حالا به دنبال دومین حضور متوالی خود در المپیک است.

در میان دوومیدانی کاران ایران، اما حسین رسولی قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی پایین‌ترین رتبه را در رنک دارد و همین شانس او را برای کسب سهمیه اندک کرده. رسولی قبل و بعد از بازیهاب آسیایی تقریبا در هیچ رویداد مهمی شرکت نکرد و عمده وقت او به حاشیه و درگیری با فدراسیون گذشت و همین سبب شده تا از لحاظ امتیاز و رتبه شرایط مطلبوی نداشته باشد. او پس از ماه‌ها سرشاخ شدن با فدراسیون بر سر مسائل عجیبی همچون کفش و خوابگاه هفته گذشته در رقابت‌های ازبکستان شرکت کرد و قهرمان شد، اما به نظر می‌رسد رسولی خیلی دیر به صرافت حضور در رقابت‌ها و جمع کردن امتیاز و بهبود رتبه خود در جدول افتاده و دیگر فرصتی باقی نمانده و شانس چندانی برای حضور در پاریس ندارد. 

رنکینگ جهانی دوومیدانی| پاریس، دور و دورتر/ فصیحی نزدیکترین دوومیدانی کار به المپیک
در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی نزول دوومیدانی کاران ایران در جدول از مهمترین نکات است که دلیل اصلی آن عدم حضور در رقابت‌های بین المللی و کسب امتیاز است.

در این جدول، فرزانه فصیحی در دو ۱۰۰ متر زنان پیش از این دارای رنکینگ ۲۸ جهان بود، با یک پله سقوط به رده ۲۹ رسید. حمیده اسماعیل‌نژاد دیگر دونده سرعت زنان ایران در دو ۱۰۰ متر با دو پله سقوط از رده ۴۲ به رده ۴۴ جهان رسید.

در ماده ۱۰۰ متر مردان حسن تفتیان با ۵ پله سقوط از رده ۲۵ به رتبه ۳۰ رسید. در ماده ۱۰۰ متر رنکینگ المپیکی ۵۶ است و از همین رو هر ۳ دونده سرعت ایران فعلان شانس کسب سهمیه دارند.

در ۴۰۰ متر با مانع مهدی پیرجهان با ۵ پله سقوط از رده ۴۱ به رده ۴۶ جهان رسید. در این ماده رتبه المپیک ۴۰ است و به نظر می‌رسد با توجه به پایین افتادن از رتبه المپیکی شانسی برای حضور در پاریس نداشته باشد.

در ماده پرتاب دیسک حسین رسولی قهرمان بازی‌های آسیایی با ۶ پله سقوط از رده ۳۴ در رده ۴۰ جهان قرار گرفت. در پرتاب دیسک رنکینگ المپیکی ۳۲ است و از همین رو قهرمان بازی‌های آسیایی تقریبا هیچ شانسی برای کسب سهمیه نخواهد داشت.

در پرتاب وزنه مهدی صابری با وجود قهرمانی در رقابت‌های ازبکستان سقوط کرد و با ۳ پله نزول از رده ۲۷ در رده ۳۰ جهان قرار گرفت. در پرتاب وزنه رنکینگ المپیکی ۳۲ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته